E-mail instellen op de iPhone / iPad

Benodigde gegevens

Je kunt aan de slag met het instellen van je e-mailprogramma zodra je een e-mailadres hebt aangemaakt. Voor het instellen van je e-mailprogramma heb je de volgende gegevens nodig:

  1. E-mailadres;
  2. E-mailgebruikersnaam;
  3. E-mailwachtwoord;
  4. Server voor inkomende e-mail;
  5. IMAP of POP3;
  6. Server voor uitgaande e-mail (SMTP);
  7. Poort: POP (POP3) gebruikt poort 110, IMAP (IMAP4) 143, de poort voor SMTP is 26 of 25.

E-mail stap voor stap instellen

  1. Zet je iPhone/iPad aan en ga naar 'Instellingen'.
  2. Kies de optie 'E-mail, contacten, agenda's' en kies vervolgens 'Voeg account toe...
  3. Druk op 'Anders'.
  4. Druk vervolgens op 'Voeg mailaccount toe'.
  5. In het nieuwe scherm geef je een aantal gegevens op van je e-mailadres (zie 'Benodigde gegevens'):
    • 'Naam': de afzendernaam die wordt getoond als je een bericht verstuurd (bijvoorbeeld je eigen naam).
    • 'Adres': het e-mailadres dat je wilt instellen.
    • 'Wachtwoord': je e-mailwachtwoord.
    • 'Beschrijving': de naam waarmee jij wilt dat het e-mailaccount op je apparaat wordt aangeduid.
    • Druk op 'Volgende'.
    • Vul de serverinstellingen van je e-mailadres in (zie 'Benodigde gegevens'):

      'IMAP' – 'POP': kies IMAP.
    • 'Naam': de afzendernaam die wordt getoond als je een bericht verstuurd (bijvoorbeeld je eigen naam).
    • 'E-mail': het e-mailadres dat je wilt instellen.
    • 'Beschrijving': de naam waarmee jij wilt dat het e-mailaccount op je apparaat wordt aangeduid (je bent vrij om hier zelf iets te kiezen).

      'Server inkomende post':
    • 'Hostnaam': serverX.starthosting.nl (X is het nummer van de server waar je pakket op staat).
    • 'Gebruikersnaam': naam van de e-mailbox waar de e-mail in uit komt.
    • 'Wachtwoord': je e-mailwachtwoord.

      'Server uitgaande post':
    • 'Hostnaam': de naam van de uitgaande e-mailserver (SMTP) van je internetprovider. Gebruik je de uitgaande e-mailserver van Starthosting, ga dan verder naar E-mail versturen via de uitgaande server van Starthosting.
    • 'Gebruikersnaam': kun je leeglaten.
    • 'Wachtwoord': kun je leeglaten.
    • Druk op 'Volgende'. Je instellingen worden nu gecontroleerd, dit kan enkele minuten duren.
    • Onderstaande melding verschijnt op je beeldscherm, druk 'Ja' om verder te gaan.
    • Krijg je een melding zoals hieronder, dan zijn de gegevens voor het versturen van e-mail niet goed ingesteld. Druk op 'OK' en op 'Bewaar'. Ga vervolgens naar 'Problemen bij het instellen van e-mail op je iPhone/iPad' verderop in deze handleiding.
    • Druk op 'Bewaar'. Je e-mailaccount is aangemaakt.

Instellen van IMAP-mappen

Heb je je e-mailadres ingesteld met IMAP, dan zijn de items 'Verstuurd' (sent), 'Concepten' (drafts) en 'Verwijderd' (trash) niet standaard ingesteld. Wil je hier gebruik van maken, doorloop dan de volgende stappen:

  1. Ga naar 'Instellingen', 'E-mail, contacten agenda's' en kies je e-mailaccount. Ga vervolgens naar 'Account' en druk op 'Geavanceerd'.
  2. Druk op '>' om een postbus in te stellen.
  3. Voorbeeld 'Concepten': selecteer 'Concepten' en vervolgens de map 'Drafts'. Nu worden conceptberichten op de server opgeslagen in deze map.

E-mail versturen via de uitgaande server van Starthosting

Vanaf een Normaal-pakket kun je e-mail versturen via de uitgaande mailserver van Starthosting. De benodigde gegevens staan in de Hostingmanager, onder het menu-item 'Uitgaande mailserver'.

Problemen bij het instellen van e-mail op je iPhone/iPad

  1. Tijdens het aanmaken van een e-mail account krijg ik de melding 'De SMTP-server reageert niet. Controleer of de...'.
    Controleer je gegevens voor de uitgaande e-mail. Ga naar 'Instellingen', 'E-mail, contacten agenda's', druk op je e-mailaccount, druk nogmaals op je e-mailaccount en vervolgens op de server voor uitgaande e-mail. Kloppen de instellingen, neem dan contact op met je internetprovider. Maak je gebruik van de uitgaande e-server (SMTP) van Starthosting, ga dan in deze handleiding naar 'E-mail versturen via de uitgaande server van Starthosting'.
  2. Ik krijg een melding dat mijn e-mailbox is geblokkeerd (locked).
    Als je POP gebruikt kan een conflict ontstaan met een ander e-mailprogramma. Voorkom deze melding en stel je iPhone/iPad in met IMAP.
  3. De iPhone/iPad kan geen e-mails verwijderen.
    Krijg je een foutmelding als je e-mails verwijdert of verplaatst? Volg de stappen onder 'Instellen van IMAP-mappen'.
  4. De iPhone/iPad blijft continu doorladen bij het controleren.
    iPhones/iPads hebben soms enige tijd nodig om de opgegeven instellingen te controleren. Soms duurt dit wel vijftien minuten.

Print deze pagina.

Apple, iPhone en iPad zijn op geen enkele manier verbonden met Starthosting. Wij leveren buiten deze handleiding geen support op het gebruik van de iPhone en iPad van Apple.

Alles in één

  • Hosting
  • E-mail
  • Website
Vanaf 2,75 p/m Bestel

Nieuw! MijnWebsite

Met de eenvoudige software ontwerp je in een paar minuten je eigen website.

  • Zeer eenvoudig in gebruik
  • Keuze uit diverse templates
  • Geschikt voor mobiel
  • Responsive design
  • Professionele tools
Direct aan de slag

Voordelen

  • Hoge kwaliteit, voordelig tarief
  • 10+ jaar ervaring
  • Professionele helpdesk
  • Eenvoudig bestellen
  • Gratis website
  • Direct online

Wat zeggen onze klanten

wow! Net een bericht van starthosting dat mijn automatische verlenging over 10 dagen ingaat - of ik dat wil...! #superservice! @IsabellePeper

Klanten waarderen* ons met:

*klanttevredenheidsonderzoek onder 27.700 klanten

Starthosting Ceintuurbaan 28
8024 AA Zwolle
Telefoon 0900-0771 (lokaal tarief)
(Ma t/m vr: 9.30 – 17.00 uur)
     
  • Prijzen incl. btw © 2017