E-mail komt niet in je e-mailbox aan

Je hebt je e-mailbox aangemaakt of al in gebruik en je ontvangt geen e-mail (meer). Hieronder lichten we een aantal mogelijke oorzaken toe.

Je e-mailbox is vol.

Als je e-mailbox vol is ontvang je geen e-mail meer. In de Hostingmanager zie je hoeveel e-mailruimte je e-mailboxen gebruiken. Je hebt tot maximaal 2 GB ruimte beschikbaar voor data in je e-mailbox.

Is je e-mailbox vol, dan bewaren wij tijdelijk je e-mail op onze server. Als je e-mailbox op tijd weer ruimte heeft, worden alle berichten alsnog in je e-mailbox afgeleverd.

Outlook
Klik bij de instellingen van je e-mailaccount in Outlook of Outlook Express op de knop 'Geavanceerd', ga vervolgens naar de optie 'Berichten op de server laten staan gedurende ..x.. dagen'. Nadat je deze instelling hebt aangepast en je de e-mail opnieuw van de server ophaalt, worden er automatisch berichten uit je e-mailbox verwijderd.

Webmail
Maak je gebruik van onze webmail, dan kun je de berichten uit je webmail verwijderen. Als je berichten verwijdert, let er dan op dat je ook de berichten uit de mappen 'Verzonden', 'Concepten' en 'Prullenbak' verwijdert. Deze nemen ook e-mailruimte in beslag.

Als de e-mailbox helemaal vol zit, dan kan de melding 'Verbinding met IMAP-server mislukt' getoond worden. Volg de volgende stappen om toch berichten te kunnen verwijderen:

Je afzender-adres staat verkeerd ingesteld

Outlook
In Outlook kun je bij 'Reply to' en bij 'Reply adres' een afzenderadres en een Reply to-adres invullen. Ontvangers zien het e-mailadres dat je hier invult als afzender van de e-mail. Als dit e-mailadres anders is dan het e-mailadres waarop je nu bent ingelogd, dan worden beantwoorde e-mails naar een andere e-mailadres gestuurd.

Webmail
Via webmail wordt e-mail standaard verstuurd met als afzenderadres gebruiker01@domeinnaam.nl. Doorloop de volgende stappen als je de afzendergegevens van je e-mailadres bij het versturen via webmail aan wilt passen:

Je e-mail wordt doorgestuurd naar een ander e-mailadres

Heb je bij het instellen van je e-mailadres gekozen voor het doorsturen van de e-mail, dan wordt de e-mail direct doorgestuurd. Dit betekent dat er geen kopie van de e-mail op onze server blijft staan.

Wil je de e-mail toch via onze server ontvangen, dan kun je de configuratie van je e-mailadres aanpassen naar een e-mailbox op onze server. Meer informatie over de e-mailconfiguratie.


Meer support over e-mail:

Alles in één

  • Hosting
  • E-mail
  • Website
Vanaf 2,75 p/m Bestel

Nieuw! MijnWebsite

Met de eenvoudige software ontwerp je in een paar minuten je eigen website.

  • Zeer eenvoudig in gebruik
  • Keuze uit diverse thema’s
  • Geschikt voor mobiel
  • Responsive design
  • Professionele tools
Direct aan de slag

Voordelen

  • Hoge kwaliteit, voordelig tarief
  • 10+ jaar ervaring
  • Professionele helpdesk
  • Eenvoudig bestellen
  • Gratis website
  • Direct online

Wat zeggen onze klanten

wow! Net een bericht van starthosting dat mijn automatische verlenging over 10 dagen ingaat - of ik dat wil...! #superservice! @IsabellePeper

Klanten waarderen* ons met:

*klanttevredenheidsonderzoek onder 27.700 klanten

Starthosting Ceintuurbaan 28
8024 AA Zwolle
Telefoon 0900-0771 (€ 1,- per gesprek)
(Ma t/m vr: 9.30 – 17.00 uur)
     
  • Prijzen incl. btw © 2016